(Project) Σχεδιασμός II (Αειφορία, Κοινωνία και Ψηφιακά Περιβάλλοντα)

Κωδικός Μαθήματος:

Β5

Εξάμηνο:

Β' Εξάμηνο

Ώρες:

5

Μονάδες ECTS:

10


Υπεύθυνη μαθήματος: Δρ. Σίνου Μάρω

Περίληψη

Στόχοι του εργαστηρίου είναι η εφαρμογή των θεωρητικών γνώσεων που αποκτήθηκαν στα προηγούμενα εξάμηνα σε ένα σχεδιαστικό project χώρου με έμφαση στις αρχές του αειφορικού σχεδιασμού και της περιβαλλοντικής ποιότητας του χώρου. Οι σπουδαστές καλούνται να εφαρμόσουν αρχές ενεργειακού σχεδιασμού, αρχές προς τη βέλτιστη άνεση του χρήστη και αρχές ευρύτερης αειφορικής στρατηγικής. Θα συζητηθούν θέματα που άπτονται τον σχεδιασμό χώρων με αειφορικά κριτήρια, περιβαλλοντικά, κοινωνικά, πολιτισμικά και οικονομικά προσεγγίζοντας ετσι όλο το φάσμα της αειφόρου ανάπτυξης. Κατά τη διάρκεια του εργαστηρίου θα χρησιμοποιηθούν λογισμικά περιβαλλοντικής προσομοίωσης η οποία θα στοχεύει σε Βελτιστοποίηση της συμπεριφοράς του δομημένου χώρου και της άνεσης των χρηστών καθώς και σε κτίρια Σχεδόν Μηδενικής Κατανάλωσης. Τα ζητήματα που θα απασχολήσουν τους σπουδαστές μέσω της σχεδιαστική άσκησης είναι έννοιες του περιβαλλοντικού σχεδιασμού και της βιωσιμότητας τόσο όσον αφορά σε παθητικά συστήματα όσο και σε νέες ενεργητικές τεχνολογίες με στόχο την ενεργειακή και περιβαλλοντική αναβάθμιση του δημόσιου χώρου. Η κλίμακα της σχεδιαστικής άσκησης μπορεί να ποικίλει από εκείνη του εσωτερικού χώρου ως εκείνη της αστικής κλίμακας ανάλογα με την ακαδημαϊκή χρονιά.

Επιπροσθέτως, το αντικείμενο του μαθήματος θα συμπληρώσει η σύνδεση χωροπλαστικών διατυπώσεων με ψηφιακά εργαλεία [οπτικοακουστικά μέσα]. Αυτό έχει ως στόχο την εισαγωγή νέων μέσων και τη διερεύνηση του πεδίου των χωρικών εγκαταστάσεων, ενθαρρύνοντας την εμψύχωση καινοτόμων αντικειμένων και περιβαλλόντων σε σχέση με την εσωτερική αρχιτεκτονική. Με τη χρήση Τεχνολογιών Σχεδιασμού και Προγραμματισμού, δημιουργούνται έργα που στοχεύουν στη διαμόρφωση μίας επαυξημένης αισθητηριακής εμπειρίας. Με αυτό τον τρόπο, το μάθημα, μέσω των βασικών αρχών και τεχνικών των Προγραμματιστικών Περιβαλλόντων και της Διάδρασης, διερευνά νέες εικαστικές μορφές έκφρασης στον αρχιτεκτονικό χώρο.

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Με την επιτυχή ολοκλήρωση του μαθήματος ο / η σπουδαστής / -τρια θα είναι σε θέση να:

 

  • Αντιμετωπίζουν ζητήματα επίλυσης χώρου με αειφορικά κριτήρια
  • Να ερευνούν τις δυνατότητες στο σύγχρονο επιστημονικό γίγνεσθαι ώστε να μπορούν να εφαρμόσουν στο έργο τους τις εφαρμογές και πρακτικές αιχμής.
  • Να μπορέσουν να συνδυάσουν την θεωρία με την πράξη εφαρμόζοντας τις θεωρητικές γνώσεις που κατέκτησαν στα θεωρητικά μαθήματα στον σχεδιασμό
  • Να δημιουργήσουν δυνατότητες προς την καινοτομία μέσα από την επίλυση της σχεδιαστικής τους εργασίας.
  • Να συνδυάζοντας διαφορετικά γνωστικά πεδία αξιοποιώντας την έννοια της διεπιστημονικότητας.
  • Να έχουν λάβει επιστημονική και τεχνολογική γνώση για την ανάπτυξη προτάσεων σε μαθήματα ειδίκευσης.
  • Να μπορούν να ανταποκριθούν άμεσα σε μορφοπλαστικά    ζητήματα χώρου   με καινοτόμες  και καινοτόμες   ιδέες .
  • Να ενδυναμώσουν το ομαδικό πνεύμα συνεργασίας και τις δημιουργικές ικανότητες.
  • Να είναι θέση να χειρίζονται τα κατάλληλα ψηφιακά μέσα και εργαλεία για την υλοποίηση της εικαστικής διαδρασιακής επέμβασης στο χώρο.
  • Να έχουν αποκτήσει μέθοδο, κριτική σκέψη και αντίληψη ως προς τις πολλαπλές επιλογές που μπορούν να έχουν για την λύση ενός  προβλήματος  διάδρασης  στον χώρο.